terça-feira, 22 de agosto de 2017

#THE CHALLENGE OF BRAZILIAN POLITICAL REFORM: THE IMPORTANCE OF VALUES / O Desafio da Reforma Política Brasileira: A importâcia dos Valores

https://sites.hks.harvard.edu/fs/pnorris/Acrobat/Brazil%20Electoral%20Reform.pdf



#THE CHALLENGE OF BRAZILIAN POLITICAL REFORM: THE IMPORTANCE OF VALUES

O Desafio da Reforma Política Brasileira: A importâcia dos Valores


The importance of 

values

Luiz Felipe d'Avila
Millenium TV
05/05/2017


Political scientist Luiz Felipe d'Ávila, a specialist at the Millennium Institute, speaks at the "Statistical Forum" about the importance of discussing values ​​to implement policy changes. The event was organized by the newspaper "O Estado de S. Paulo", the Movement Comes to Rua and Irice (Institute of International Relations and Foreign Trade), in the headquarters of the Federation of Commerce of Goods, Services and Tourism of the State of São Paulo (Fecomercio-SP) and supported by Imil.

Luiz Felipe Davila Political Reform


Luiz Felipe d'Avila

Luiz Felipe d'Avila is founder and president of the CLP - Public Leadership Center, a non-profit organization dedicated to the formation of public leaders engaged in promoting transformative changes in Brazilian politics. Before creating the CLP, Luiz Felipe founded Editora D'Avila, a company that created magazines like República, a political title, and BRAVO !, the main magazine of art and culture in Brazil. In 2002, BRAVO! Was sold to Editora Abril, the largest magazine publisher in Latin America, where Luiz Felipe became Superintendent Director. Luiz Felipe is a member of the Board of LASPAU (affiliated with Harvard University), the Fernando Henrique Cardoso Foundation, the Millenium Institute and the Superior Electoral Court. He is also the author of several books on history and politics, such as Dona Veridiana, Virtuosos and Character and Leadership. He holds a degree in political science from the American University in Paris and a master's degree in public administration from the Harvard Kennedy School.

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SOURCE/LINK: http://www.institutomillenium.org.br/milleniumtv/a-importancia-dos-valores-na-politica/

A importância dos valores

O cientista político Luiz Felipe d’Ávila, especialista do Instituto Millenium, fala no “Fórum Estadão” sobre a importância da discussão de valores para implementar mudanças na política. O evento foi organizado pelo jornal “O Estado de S. Paulo”, o Movimento Vem pra Rua e o Irice (Instituto de Relações Internacionais e Comércio Exterior), na sede da Federação do Comércio de Bens, Serviços e Turismo do Estado de São Paulo (Fecomercio-SP) e apoiado pelo Imil.


Luiz Felipe d’Avila

Luiz Felipe d’Avila é fundador e presidente do CLP - Centro de Liderança Pública, uma organização sem fins lucrativos dedicada à formação de lideranças públicas engajadas em promover mudanças transformadoras na política brasileira. Antes de criar o CLP, Luiz Felipe fundou a Editora D’Avila, empresa que criou revistas como República, um título de política, e BRAVO!, a principal revista de arte e cultura do Brasil. Em 2002, a revista BRAVO! foi vendida para a Editora Abril, a maior editora de revistas da America Latina, onde Luiz Felipe tornou-se Diretor Superintendente. Luiz Felipe é membro do Conselho da LASPAU (filiada a Universidade de Harvard), Fundação Fernando Henrique Cardoso, Instituto Millenium e do Tribunal Superior Eleitoral. É também autor de vários livros de história e política, como Dona Veridiana, Os Virtuosos e Caráter e Liderança. É formado em ciências políticas pela Universidade Americana em Paris e tem mestrado em administração pública pela Harvard Kennedy School.


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Bello Atualizando a classe política do Brasil
Um congresso envolvido em escandalosos deve se reformar

Bello Upgrading Brazil’s political class

A scandal-ridden congress must reform itself

Edição impressa | As Americas
30 de março de 2017

 Print edition | The Americas

Mar 30th 2017

DECENCY now!” That slogan, on a banner at a demonstration in São Paulo on March 26th, sums up what Brazilians want from their politicians. They have come to expect the opposite. Rodrigo Janot, the chief prosecutor, has asked the supreme court to open 83 investigations into politicians whom he suspects of taking part in a scheme to extract billions of dollars in bribes from construction firms, which in turn benefited from inflated public contracts. Eight ministers in the cabinet of President Michel Temer, the Speakers of both houses of congress and grandees from all the main parties are reportedly on the list. (All deny wrongdoing.) That adds to the dozens of officials already caught up in the Lava Jato (“Car Wash”) investigations into the scandal, which is centred on Petrobras, the state-controlled oil company.
Revelations of misdeeds by politicians have turned Brazilians’ attention to the question of how to elect better ones. Today’s system encourages political diversity at the expense of quality. Any new party that secures 486,000 signatures (from a pool of 143m voters) has a right to money from the state and to free television time. There is no nationwide vote threshold for electing a party to congress. Lower-house deputies, like senators, represent whole states rather than districts, which makes campaigns expensive, encourages corruption and weakens bonds between voters and their representatives.
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Latest updates

The drafters of Brazil’s constitution set up the hyper-proportional system in 1988 to ensure that all voices in the continent-sized country would be heard. It has led to cacophony. One study of legislatures in 137 countries elected from 1919 to 2015 found that the lower house of Brazil’s current congress is the most fragmented anywhere over that period. Most of its 28 parties have no ideology or detailed programme. Nearly half of Brazilian voters forget which candidate they picked barely a month after casting their ballots.
Presidents dare not lose track. They must master unruly coalitions. Governments buy politicians’ votes with favours. The Petrobras bribery scheme was in part a way to reward congressmen for staying loyal to the government of President Dilma Rousseff, who was impeached on an unrelated charge last year.
This model is now “exhausted”, says the top judge on the electoral tribunal. In fact, its flaws were apparent from the beginning. Every congress since 1988 has set up a commission to look into electoral reform. They have not made much progress. In 1995 congress set a threshold for parties to enter the legislature of 5% of the national vote. The supreme court struck that down, saying it violated the constitution’s goal of proportional representation.
Most electoral innovations have come from the judiciary. In 2007 the electoral tribunal ruled that congressmen who switch parties must give up their seats. In 2015 the supreme court banned donations to parties by corporations. The Lava Jato inquiries are themselves a sort of political reform, “without anaesthesia”, as one minister in Mr Temer’s government puts it. Dozens of lawmakers could be charged before the election due in late 2018.
The courts cannot do it all; politicians will have to reform themselves. They are starting to do so. One step forward was a vote by the senate in November to approve a constitutional amendment that would establish a national vote threshold and prohibit electoral coalitions. These are short-lived arrangements in which big parties yield seats to smaller ones in exchange for their rights to television time. If the lower house approves the amendment by October this year, the next elections could be held under the new rules. The next congress—less fragmented and more honest—could then make further changes, including splitting up state-sized constituencies into districts.
But some fear that politicians will use reform to shield themselves from greater accountability. One contentious proposal is to give voters a choice among party lists rather than individual candidates. In 2015 the lower house defeated a plan to introduce such “closed lists” by a vote of 402 to 21. Backbenchers feared it would let party chiefs promote their cronies. The idea has come back. Proponents say that closed lists would bolster parties and save them money, compensating for the ban on corporate donations. That would be a plus.
But to some voters, this looks like a plot to avoid the pain inflicted by Lava Jato. Politicians in Mr Janot’s sights could be re-elected if they hide behind party logos. “No to closed lists!” was among the slogans seen at the protests in March. It is good news that the arcane issue of political reform has moved on to the streets. That means it may actually happen.

You’ve seen the news, now discover the story
Get incisive analysis on the issues that matter. Whether you read each issue cover to cover, listen to the audio edition, or scan the headlines on your phone, time withThe Economist is always well spent.

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Bello Atualizando a classe política do Brasil
Um congresso escandaloso deve se reformar
Edição impressa | As Americas
30 de março de 2017
"DECÊNCIA agora!" Esse slogan, em uma pancada em uma manifestação em São Paulo em 26 de março, resume o que os brasileiros querem de seus políticos. Eles esperaram o contrário. Rodrigo Janot, procurador-chefe, pediu ao tribunal supremo que procedesse a 83 investigações sobre políticos que ele suspeitava participar de um esquema para extrair bilhões de dólares em subornos de empresas de construção, que, por sua vez, se beneficiaram de contratos públicos inflacionados. Oito ministros no gabinete do presidente Michel Temer, os palestrantes de ambas as casas de congressos e grandes de todas as partes principais estão na lista. (Todos negam os delitos.) Isso aumenta as dezenas de funcionários já envolvidos nas investigações do Lava Jato ("Car Wash") no escândalo, que é centrado na Petrobras, a companhia de petróleo controlada pelo estado.
Revelações de crimes por políticos tornaram a atenção dos brasileiros para a questão de como eleger melhores. O sistema de hoje incentiva a diversidade política em detrimento da qualidade. Qualquer novo partido que assegure 486 mil assinaturas (de um grupo de 143 milhões de eleitores) tem direito ao dinheiro do estado e ao tempo de televisão grátis. Não há um limite de voto nacional para eleger uma festa para o congresso. Os deputados da câmara , como os senadores, representam estados inteiros em vez de distritos, o que torna as campanhas caras, incentiva a corrupção e enfraquece os laços entre eleitores e seus representantes.



Os redactores da constituição do Brasil estabeleceram o sistema hiper-proporcional em 1988 para garantir que todas as vozes no país do tamanho do continente fossem ouvidas. Isso levou à cacofonia. Um estudo de legislaturas em 137 países eleitos entre 1919 e 2015 descobriu que a câmara baixa do atual congresso do Brasil é a mais fragmentada em qualquer lugar durante esse período. A maioria dos seus 28 partidos não tem ideologia ou programa detalhado. Quase metade dos eleitores brasileiros esquecem o candidato que escolheu apenas um mês depois de votar.
Os presidentes não se atrevem a perder a pista. Eles devem dominar as coalizões rebeldes. Os governos compram votos dos políticos com favores. O esquema de suborno da Petrobras foi, em parte, uma forma de recompensar os congressistas por permanecerem leais ao governo da presidente Dilma Rousseff, que foi acusada de um encargo não relacionado no ano passado.
Este modelo está agora "exausto", diz o principal juiz do tribunal eleitoral. Na verdade, suas falhas eram evidentes desde o início. Todo congresso desde 1988 criou uma comissão para examinar a reforma eleitoral. Eles não fizeram muito progresso. Em 1995, o congresso estabeleceu um limiar para que as partes entrem na legislatura de 5% do voto nacional. O tribunal supremo criticou isso, dizendo que violava o objetivo da representação proporcional da constituição.
A maioria das inovações eleitorais vem do judiciário. Em 2007, o tribunal eleitoral determinou que os congressistas que mudam de partido devem desistir de seus assentos. Em 2015, a Suprema Corte proibiu doações às partes por corporações. As consultas da Lava Jato são elas mesmas uma espécie de reforma política, "sem anestesia", como diz um ministro do governo de Temer. Dezenas de legisladores poderiam ser cobrados antes das eleições devido no final de 2018.
Os tribunais não podem fazer tudo; Os políticos terão que se reformar. Eles estão começando a fazê-lo. Um passo em frente foi uma votação do Senado, em novembro, para aprovar uma emenda constitucional que estabelecesse um limiar nacional de voto e proíba coligações eleitorais. Estes são acordos de curta duração em que as grandes partes produzem assentos para menores, em troca de seus direitos ao tempo de televisão. Se a câmara baixa aprovar a emenda até outubro deste ano, as próximas eleições poderão ser realizadas de acordo com as novas regras. O próximo congresso - menos fragmentado e mais honesto - poderia então fazer mais mudanças, incluindo dividir os grupos constitucionais do estado nos distritos.
Mas alguns temem que os políticos usem a reforma para proteger-se de uma maior responsabilidade. Uma proposta contenciosa é dar aos eleitores uma escolha entre listas de partidos e não candidatos individuais. Em 2015, a câmara baixa derrotou um plano para introduzir tais "listas fechadas" por um voto de 402 a 21. Os pensionistas temeram que os chefes do partido promovam seus amigos. A idéia voltou. Os defensores dizem que as listas fechadas reforçariam as partes e poupar-lhes dinheiro, compensando a proibição de doações corporativas.



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Home / News & Media / News / International IDEA contributes to Brazil's political and electoral reform process
News Article

International IDEA contributes to Brazil's political and electoral reform process

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PUBLISHED:
30/03/2017
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On the 20th and 21st of March 2017, International IDEA’s Secretary-General Yves Leterme and Daniel Zovatto, IDEA’s Director for Latin America and the Caribbean, travelled to Brasilia, to participate in the seminar “Models of electoral systems - international contribution to the political reform in Brazil” organized by the Superior Electoral Court and the Chamber of Deputies of Brazil, with support of International IDEA. The seminar aimed at providing an overview of international good practices in political and electoral reform as inputs for the Brazilian electoral reform process.
During the seminar, Secretary-General Yves Leterme gave a keynote speech that provided an overview of the strengths and weaknesses of electoral systems around the world. As former Prime Minister of Belgium, he also shared his knowledge about the Belgian electoral system and its potential lessons for Brazil. He also shared International IDEA’s Electoral Systems Design Handbook, with the seminar's participants.
Daniel Zovatto, International IDEA´s Director for Latin America and the Caribbean, moderated a panel of international experts on “District, proportional or mixed vote”.
Over the course of the two days, the Secretary-General held a series of bilateral meetings with the President of the Republic of Brazil, Michel Temer, the Presidents of the Brazilian Chamber of Deputies and the Federal Senate, Rodrigo Maia and Eunício Oliveira respectively and with the Ministry of Foreign Affairs, Aloysio Nunes Ferreira, among other Brazilian political representatives.
Brazil became a member state of International IDEA in April 2016 and the seminar is a reflection of the strong partnership between Brazil and International IDEA.

About the Author

Senior Adviser to the Secretary-General
Annika Silva-Leander
Annika Silva-Leander advises the Secretary-General on matters relating to the research of International IDEA, political trends around the world, relations with external stakeholders, internal and external events and speeches, and the general management and strategic directions of the organization.

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